Większość systemów reklamowych dostępnych na polskim rynku działa w oparciu o prostą zasadę udostępniania reklam. W przypadku tych systemów występuje konieczność rejestracji stron WWW, na których chcemy umieszczać jednostki reklamowe dostępne w systemie. Gdy rejestrujemy stronę musimy dodać ją do jednej z udostępnianych kategorii. Model ten jest przejrzysty, jednak nie jest najlepszym rozwiązaniem ani dla reklamodawcy, ani wydawcy. W przypadku większości systemów działających zgodnie z tym modelem kategorie są zbyt ogólne, co przekłada się skuteczność dobierania reklam wyświetlanych na stronie. Źle dobrane reklamy oznaczają straty nie tylko dla wydawców, ale również reklamodawców. W przypadku, gdy reklama nie odpowiada tematyce strony szanse na przyciągnięcie uwagi użytkownika strony są minimalne. Co w przypadku wydawcy oznacza brak zarobków, a dla reklamodawcy stratę czasu i nie rzadko pieniędzy. traconych w przypadku kliknięcia reklamy przez osoby, które z uwagi na brak zainteresowania produktem nie będą potencjalnym konsumentem polecanego produktu.

Reklamacja. podstawowe informacje

Reklama kontekstowa

Systemy reklamy kontekstowej w odróżnieniu od zwykłych systemów reklamowych dobierają reklamę na podstawie treści znajdującej się na danej pod stronie. Reklamy dobrane w ten sposób częściej trafiają do odbiorców zainteresowanych danym produktem. Korzyści z odpowiednio dobranych reklam rozdzielone są na 3 grupy użytkowników tj. wydawcę, który ma dzięki temu większe szanse na zarobek, reklamodawcę, którego produkty trafiają do użytkowników potencjalnie zainteresowanych jego ofertą, oraz odbiorcę, któremu dostarczamy informację, którymi może być zainteresowany.

Programy partnerskie / afiliacyjne

Systemy afiliacyjne opierają się na prostym, ale skutecznym modelu działania. Pozwalają one na nawiązanie współpracy z reklamodawcami oferującymi poszczególne produkty. W większości przypadków użytkownik musi zgłosić chęć przystąpienia do programu jego właścicielowi i dopiero po weryfikacji może on zacząć reklamować dany produkt. Sposób działania systemu przypomina trochę zwykłe systemy reklamowe, jednak w tym przypadku model rozliczeń wygląda zupełnie inaczej, a wydawca dostaje pełną kontrolę nad tym, co będzie reklamował.