Wiele osób chce pracować w marketingu i reklamie ze względu na wzrost, jaki ten sektor przeżywa dzięki Internetowi. Internet stworzył nowe profile stanowisk pracy, co oznacza, że firmy muszą obsadzić nowe role w swoich działach marketingu i reklamy. Obecnie często można znaleźć oferty pracy dla takich profili jak analityk internetowy, ekspert SEO czy Community Manager.

Nie oznacza to jednak, że praca w marketingu i reklamie jest łatwa, bo nie wystarczy znać się na mediach społecznościowych i być kreatywnym. Obszar marketingu i sprzedaży jest jednym z najważniejszych w każdej firmie, ponieważ odpowiada za najważniejsze dobro każdego przedsiębiorstwa: klienta. Bez klientów nie ma sprzedaży, a bez nich są tylko straty. Rynek coraz bardziej się zmienia, przez co coraz trudniej jest przyciągnąć i utrzymać klientów. I dlatego w marketingu jest wiele ofert pracy, które tak trudno jest obsadzić. Ponieważ poszukiwane profile są bardzo trudne do znalezienia, dlatego wiele otrzymywanych CV jest od razu odrzucanych. Bo praca w marketingu i reklamie jest bardzo wymagająca i jest duża konkurencja, zarówno ze strony profesjonalistów, jak i agencji. Jeśli więc myślisz o pracy w marketingu, proponuję, abyś przed przeglądaniem ofert pracy publikowanych poznał te wskazówki:

Powinieneś być samoukiem, bo żeby pracować w marketingu i reklamie trzeba się ciągle dokształcać. Tytuły wiszące na ścianie są bezużyteczne. Kiedy zaczynałem w marketingu internetowym, nie było nawet takich kursów jak te, które istnieją dzisiaj. Nie masz jeszcze żadnego doświadczenia w marketingu? Sprawdź, jak je zdobyć: https://topmarketing.pl/jak-zdobyc-pierwsze-doswiadczenie-zawodowe-w-marketingu/

Kreatywność – to niewątpliwie jedna z najbardziej typowych cech w ofertach pracy w marketingu internetowym i tradycyjnym. Jednak kreatywność bywa nadużywana w reklamie, przez co reklamy i kampanie nie są zbyt zrozumiałe dla większości odbiorców. W końcu każda kampania promocyjna musi generować wyniki, a te niemal zawsze przekładają się na wzrost sprzedaży. Wskazane jest więc, aby w swoich działaniach marketingowych być kreatywnym, ale bez przesady. Pamiętaj, że co nie jest rozumiane, to nie jest kupowane, a w dzisiejszych czasach coraz trudniej jest przykuć uwagę potencjalnych klientów. Dlatego komunikat, który jest łatwy do zrozumienia jest bardziej skuteczny niż ten, który jest „nadmiernie kreatywny”.

Umiejętność pracy w zespole, bo większość kampanii wymaga różnych specjalistów: web designerów, kreatywnych, copywriterów, community managerów, ekspertów SEO itp. Uruchomienie projektu wymaga wiele pracy i wysiłku, a jeśli mówimy o Internecie, to jeszcze więcej. Nie myśl, że zarządzanie firmowymi sieciami społecznościowymi to coś wygodnego i przyjemnego. Bo działania muszą być szybsze i mieć ważniejsze konsekwencje. Jeśli więc chcecie zdobyć pracę w marketingu i reklamie, zwłaszcza w najlepszych agencjach, polecam odstawić wymówki na bok.