Tworzenie treści o wysokiej jakości

Choć algorytmy Google mogą się zmienić, na razie wysokiej jakości treści przynoszą korzyści witrynom i pomagają im poprawić pozycję w rankingu.

Aby treści były wysokiej jakości, bardzo ważne jest, aby dostarczały użytecznych, interesujących i kontrastowych informacji, a także aby publikacje były regularne, co zapewni stały napływ odwiedzin.

Nie chodzi o tworzenie długich treści, ale bezpośrednich i zwięzłych. Innymi słowy, jeśli coś można wyjaśnić w jednym akapicie, to o wiele lepiej niż w dwóch. Istotne jest również zadbanie o brzmienie i ton, a także uwzględnienie w tekście słów kluczowych, czyli terminów, których użytkownicy najczęściej szukają w Google i które chcemy pozycjonować.

WordPress posiada wtyczkę Yoast SEO, która pomaga zoptymalizować treść pod kątem słów kluczowych. Ta wtyczka skanuje całą zawartość i przedstawia szereg zaleceń lub sugestii mających na celu poprawę jakości. Ułatwia także wstawianie tytułów, slug i opisów meta. Do badania słów kluczowych można użyć takich narzędzi, jak Ubersuggest lub Keywordtool.

Dodawanie obrazów lub treści multimedialnych może często uprzyjemnić czytanie, dlatego nie wahaj się korzystać z tego typu zasobów, o ile są one wykorzystywane w spójny sposób.

Użyj responsywnego projektu strony

Jeszcze kilka lat temu większość stron internetowych była przeglądana z komputerów, ale obecnie wiele wejść na stronę odbywa się również z urządzeń mobilnych lub tabletów. W Polsce telefon komórkowy jest najczęściej używanym urządzeniem do uzyskiwania dostępu do Internetu, dlatego Google traktuje priorytetowo strony internetowe, które mają wersję mobilną. Jednym z przykładem takiej strony jest: https://zabrzeinfo.pl

Wszystkie te dane oznaczają, że niezwykle ważne stało się dbanie o projektowanie stron internetowych w taki sposób, aby wszystkie treści mogły być prawidłowo wyświetlane na każdym urządzeniu.

Pod pojęciem projektowania responsywnego rozumiemy zatem wszystkie te strony internetowe, które można poprawnie przeglądać na każdym rodzaju ekranu, ponieważ wszystkie elementy są zmieniane pod względem wielkości i położenia, tak aby dopasowywały się do szerokości ekranu. Gwarantuje to dobre wrażenia użytkownika i skraca czas ładowania, pozwala uniknąć powielania treści i zwiększa ich viralowość, ponieważ znacznie łatwiej jest się nimi dzielić.

Do najpopularniejszych szablonów responsywnych należą:

Divi Builder. W ostatnich czasach stał się on bardzo znany dzięki prostocie budowania strony przy użyciu tego szablonu. Użytkownik końcowy nie musi znać się na kodzie i ma do dyspozycji wiele opcji dostosowywania.

Pakiet Genesis Framework. Stał się on popularny kilka lat temu i był hitem wśród witryn WordPress i blogerów. Problem polega na tym, że trzeba mieć wiedzę z zakresu HTML, CSS i PHP. A jeśli nie, dostosowanie staje się nieco skomplikowane.