Przygotowanie nowego kasyna internetowego nie kończy się na uzyskaniu licencji i stworzeniu witryny internetowej. Równie ważne, a może nawet i kluczowe jest wypromowanie strony tak, aby zaczęła generować ruch i przyciągać nowych użytkowników.

Program partnerski

Jedną z najczęściej używanych metod promowania nowej i działającej już witryny jest uruchomienie programu partnerskiego. Zadaniem partnerów jest generowanie ruchu na stronę naszego kasyna. Grunt to znalezienie takiego kooperanta, który ma już odpowiednio duże zasięgi aby pozyskiwać nowych użytkowników. Gdy już takiego znajdziemy i określimy warunki współpracy partner umieszcza w swojej witrynie odnośnik z linkiem do kasyna, za pośrednictwem którego trafiają do nas nowi użytkownicy. Oczywiście nie trzeba się ograniczać do tylko jednego partnera. Im więcej ich będziemy mieć, tym większy ruch, a wraz z nim szansa na większą ilość nowych użytkowników, którzy założą konto i wpłacą depozyt. To z kolei realnie przekłada się już na zyski. Gdy mamy więcej partnerów nasz łączny zasięg jest sumą zasięgów wszystkich kooperantów.

Oczywiście nic za darmo. Na programie partnerskim zyskać muszą obie strony i tak jest w istocie. W zamian za promowanie kasyna partnerzy otrzymują wynagrodzenie zależne od ilości użytkowników, którzy zostali przekierowani do naszej witryny z ich strony. Po stronie partnera jest więc zadbanie o jak najefektowniejszą i przyciągającą wzrok oprawę graficzną (np. tzw „skórką”) tak, by zachęcała do gry. Im więcej użytkowników trafi do nas i się zarejestruje tym bardziej wzrosną nasze rankingi w zestawieniach a co za tym idzie i zyski, a to z kolei może spowodować zwiększenie stawek za promocję dla partnerów.

Generalnie, poza działaniami mającymi na celu znalezienie partnerów program partnerski nie wymaga już wielu innych specjalnych posunięć w celach promocyjnych. Gdy już pozyskamy ich odpowiednią ilość ruch na naszą stronę generuje się w zasadzie samoczynnie z ich stron i to w ich interesie leży, aby ten przepływ zapewnić.

Szeroka oferta i bonusy

Kasyna internetowe kuszą i przyciągają na różna sposoby. Oprócz programu partnerskiego sposobem na wzrost popularności jest maksymalne rozbudowywanie i aktualizowanie swojej oferty, tak, aby była ona jak najbardziej atrakcyjna dla potencjalnych, ale i stałych graczy. Im więcej tytułów gier w ofercie, tym więcej graczy będzie zadowolonych, że znalazło to czego szuka właśnie u nas, a nie u konkurencji. Poziom atrakcyjności podniosą także oferowane bonusy, jak free spins bez depozytu, czy specjalne akcje promocyjne skierowane do potencjalnych graczy, lub też do określonej grupy tych, którzy już korzystają z naszej oferty. Należy bowiem dbać także o tych już pozyskanych użytkowników, aby nie „odpłynęli” do innych kasyn.

Odpowiednia strategia

Nie ma konieczności szukania partnerów do promocji, jeśli sami wiemy jak się tym zająć, mamy odpowiednią ilość czasu oraz środków, aby zająć się także i tym aspektem. Co do zasady budowanie kampanii promocyjno – reklamowej jest jednak dużo trudniejsze, bardziej czasochłonne oraz kosztowne od programu partnerskiego. Przede wszystkim wymaga wyłożenia środków finansowych już na starcie w celu uruchomienia kampanii, w przeciwieństwie do partnerów, którym wynagrodzenie płacimy za zweryfikowanych i zarejestrowanych użytkowników. Czyli w takiej sytuacji płacimy, gdy mamy już od nich wpłacone depozyty i zarabiamy na procentach od ich wpłat. Nie trzeba wtedy płacić z góry pieniędzy na samodzielnie prowadzoną kampanię nie wiedząc czy i jakie przyniesie ona skutki. Wykupione i opłacone reklamy mogą nie poskutkować, a wówczas nasze pieniądze będą stracone. W przypadku działań partnerskich, nawet jeśli nie odniosą one skutku to nic w nie nie inwestujemy z góry.

Widoczność witryny kasyna

Ważnym a w zasadzie kluczowym czynnikiem dla powodzenia i skutecznego wypromowania witryny jest jej widoczność i odpowiednie wypozycjonowanie. Optymalizacja ma na celu uzyskanie pożądanej pozycji w wynikach wyszukiwania. Elementarna jest tu znajomość SEO i używania słów kluczowych. Należy je dobrać w sposób przemyślany, gdyż tylko to gwarantuje odpowiednio wysoka pozycję w wyszukiwarce, a co za tym idzie więcej użytkowników sieci ją wówczas zobaczy. Frazy kluczowe, nawet jeśli wybierzemy takie odnoszące się do hazardu i kasyn to może się okazać niewystarczające choćby ze względu na ogromną konkurencję. Kasyna internetowe jak wiemy powstają dziś niemal jak grzyby po deszczu więc nie jest łatwo zająć wśród nich dobrą pozycję. Nawet jak dobierzemy słowa kluczowe spośród tych najpopularniejszych to nie gwarantuje to sukcesu. Powinny one nie tylko wprost nawiązywać do hazardu i kasyna, ale też możliwie jak najtrafniej do specyfiki tego sektora branżowego. Muszą być jednocześnie trafne, popularne ale i oryginalne. Zdecydowanie nie jest to łatwe, ale jeśli już się uda to zagwarantuje wysoką pozycję w najczęściej używanych wyszukiwarkach a co za tym idzie lepszą widoczność dla potencjalnych graczy, którzy szukają w internecie kasyna dla siebie.