Kampania reklamowa może stanowić „być albo nie być” marki. Źle zaplanowana i zrealizowana naraża na uszczypliwe komentarze, a nawet utratę wiarygodności. Dobra, może przerwać złą passę i uplasować markę na wysokim miejscu wśród jej konkurentów. W jaki sposób stworzyć dobrą kampanię? Należy podążać za kilkoma podstawowymi krokami.

Cel kampanii

Opracowanie celu kampanii jest kluczowym elementem, bez którego dalsze prace po prostu nie mają sensu. To właśnie określenie celu umożliwi późniejsze wybranie konkretnego produktu czy też odpowiedniego komunikatu. Zadaj sobie pytanie: co chcesz osiągnąć dzięki tej kampanii? I niech to będzie coś więcej, niż tylko „sprzedać więcej”.

Wybór komunikatu

To podstawowy element każdej kampanii reklamowej, który sprowadza się do prostego pytania – co chcę pokazać swoim klientom?

Wybór grupy

Prawdopodobnie twoja marka ma już opracowaną grupę docelową dla swoich produktów, a także persony, które przedstawiają potencjalnych klientów. Jednak kampania reklamowa także wymaga określenia grupy docelowej. Jest bowiem ściśle powiązana z tym, jaki cel postawiła sobie marka. Być może chcesz ściągnąć do sklepu nowych klientów. Na tym etapie zdecyduj, do kogo będziesz kierować swoją komunikację.

Kanały komunikacji

Kampania reklamowa może odbywać się w social mediach, w telewizji czy też radiu lub przestrzeni miejskiej. Może być to wyłącznie kampania Ads w Google. Na podstawie celu kampanii oraz grupy docelowej określ, który kanał (bądź kanały) będą najlepsze, by dotrzeć do osób znajdujących się w twojej grupie.

Projektowanie

Koniec gdybania – czas przejść do dzieła. Projektowanie kampanii musi być dostosowane do wszystkich poprzednich elementów. Odzwierciedlać cel i komunikat, uwzględniać potrzeby grupy docelowej i dopasować się do konkretnego kanału i tego, co jest w nim dopuszczalne. Pamiętaj, iż w kampanii istotny jest każdy jej element. Dlatego znajdź specjalistów z każdej dziedziny, której potrzebujesz.

Monitorowanie i wyciąganie wniosków

Skuteczna kampania to taka, która spełniła konkretne oczekiwania. Jakie one są? To określa cel kampanii. Czy udało się go spełnić? To daje monitoring. Kampania powinna być monitorowana na każdym etapie, by móc wprowadzać zmiany i reagować na bieżąco.

Kampania reklamowa to nie przelewki. Przygotowanie jej od początku do końca i wyegzekwowanie wszystkich niezbędnych elementów wymaga wiedzy i wprawy. Dlatego przy jej tworzeniu warto polegać na umiejętnościach specjalistów. Więcej na temat kampanii reklamowych dowiesz się ze strony https://adnext.pl/.