Odpowiedni marketing to klucz do sukcesu w XXI wieku. Reklamy na banerach powoli odchodzą do lamusa a reklama zajmuje miejsce tam, gdzie spędzamy najwięcej czasu – w social mediach. Facebook i Instagram już dawno przestały być tylko portalem do kontaktu ze znajomymi. Praktycznie każda licząca się firma i znana osobowość posiadają swoje konta w mediach społecznościowych. Zapewnia im to stały dostęp do swoich fanów, klientów i generowanie kolejnych zysków dzięki postom sponsorowanym.

Marketing w social mediach

Reklama na Facebooku i Instagramie ma wiele atutów, przede wszystkim kampanie reklamowe w social mediach mogą być szczegółowo zaplanowane. Opis zalet reklamy w Social Media przygotowali redaktorzy portalu nafirme.pl. Można wybrać nie tylko grupę wiekową, której mają się dane reklamy wyświetlać, ale także zainteresowania, status pracy czy opierać się na ostatnich wyszukiwaniach. Nie bez powodu kiedy chcesz kupić samochód i czytasz o tym artykuły, na Facebooku również wyświetlają Ci się reklamy komisów czy stron internetowych pośredniczących w sprzedaży aut.

Czy to nowoczesny marketing?

Tak, to jest właśnie nowoczesny marketing w social mediach, który jest znacznie skuteczniejszy niż Google Ads czy reklamowanie się w gazecie lub na billboardach. Wiadomo – przerzucenie się tylko na jeden kanał marketingowy też nie jest najlepszym pomysłem, bo warto być „wszędzie” i docierać do jak największej grupy odbiorców. Jednak to właśnie wydatki na reklamy w mediach społecznościowych są zazwyczaj największe zarówno wśród dużych firm, jak i tych małych.

Zwróćmy uwagę na to, jak traktujemy reklamy na stronach internetowych lub w mailach – uważamy to za spam i często chcemy tego po prostu nie widzieć. W przypadku postów sponsorowanych oraz reklam na Facebooku i Instagramie – wyglądają one jak zwykłe posty i tak też je traktujemy, dzięki czemu ich skuteczność jest znacznie wyższa.